tisdag 3 februari 2009

Det snurrar fort

Åh jag vill skriva lite oftare här. Men sista tiden har allt snurrat så fort att jag inte har hunnit hänga med eller tänkt efter. Det snurrar fort, fort, jag har inte hunnit känna efter och kontrasten mellan detta och arbetslöshetstristess är giganstisk. Men det är bra att ha mycket att göra, det ger en inte tid att känna efter och fundera så mycket, vintedeppen försvann i upptagenheten och stressen. Jag vet inte, men det känns som jag kanske håller på att försvinna lite i snurren och hetsen, men det är ju ändå kul på något vis. Denna vecka ska jag börja andas och känna efter igen, det har jag glömt de sista veckorna då jag dubbeljobbat på praktiken och vrålpluggat till min kurs. Äntligen är projeket i hamn, nu kan man slappna av och få jobba lite mindre.

Seminarie via webben är ju intressant, jag sitter i min lya i Norpan och så sitter det någon annan på andra sidan som bor i Holland eller någon som gör värnplikt på en båt på ostkusten. Vi kom igång med seminariet efter vissa tekninska problem. Men jag har insett att det inte är ett bra sätt att ha seminarie, blir så opersonligt. Man hinner inte säga det man vill för någon hinner trycka på sin mikrofon innan mig eller så. Jag gör inte mig själv rättvisa sådär, jag kunde ju massa men sa nästan inget. Men ja det är ju lite bra ändå att kunna plugga på distans sådär.

Är lite tråkigt att det inte blev något alls med H, det bara blev inget. Men känns lite snopet då man träffar någon som är vettig och bra. Ja snopet är ordet, snopet.

Idag har jag iaf unnat mig själv, jag har klippt och slingat håret, 950kr men det var det värt för lite förändring och förnyelse. Ska bara vänja mig med min nya look.

Inga kommentarer: